Electrocompaniet AW250R Power Amplifier
Electrocompaniet AW250R güç amplisi renksiz ve mükemmel yeniden üretim kalitesiyle tanınmaktadır. Aşina olduğunuz bir kaydın daha ilk notasıyla birlikte AW250R’nin size sunduğu müzikal keyfin etkisi altına gireceksiniz.
AW250R çok önemli özelliklere sahiptir: Geleneksel güç kaynaklarından iki kat daha fazla akım verme kapasitesine sahip FTT (Floating Transformer Technology) güç kaynağı, her şeyiyle birinci kalite bir devre tasarımı ve en son teknolojiye sahip bileşenler.
Çok daha pahalı ama performansı çok daha düşük High-End güç amplileriyle kıyasladığınızda AW250R’yi hakikaten çok beğeneceksiniz. Electrocompaniet AW 250R’nin özellikleri arasında bi-amping için ek ampli(lere) dengelenmiş bağlantı imkanı da bulunmaktadır. Dört kat güç iletmek suretiyle köprü (Bridge) modda da rahatlıkla kullanılabilir.
Yüzen Trafo Teknolojisi
Birinci sınıf bir genel devre tasarımı ve son teknoloji ürünü bileşenler.
Teknik özellikler
Tip: dengeli, çift mono güç amplifikatörü
Güç Çıkışı:
Kanal başına 250 watt, 8 Ohm (% 0,2 THD'de ölçülmüştür),
kanal başına 440 watt, 4 Ohm,
kanal başına 625 watt, 2 Ohm
Maksimum tepe akımı: > 120A
Nominal çıkış için giriş seviyesi: 1V rms
Çıkış tipleri: 2 çift hoparlör bağlama terminali
Boyutlar (G x Y x D): 483 x 210 x 450mm
Ağırlık: 39 kg
(Bilgiler CAN HIFI sitesinden alınmıştır)
1973 yılındaki bir AES konferansında Dr.Matti Otala, kendisinin Transient Intermodulation (TIM) adını verdiği bir distorsiyonu tarifleyen bir belge sunmuştu. Norveçli bir kayıt ve yayın yapımcısı olan ve aynı zamanda da çok meraklı bir odyofil olan Svein Erik Børja da bu konferansta bulunuyordu.
Dr.Otala’nın TIM üzerine verdiği seminer sayesinde Svein Erik ses amplilerinde karşılaştığı işitilebilir kusurlara dair bir açıklamaya kavuşmuştu. Svein Erik Børja AES’ten aldığı belgeleri Electrocompaniet’e getirerek Dr.Otala’nın ve Dr.Jan Lohstroh’un kuramına dayanarak bir ampli üretip üretmeyeceğimizi sordu. Bunun üzerine birkaç tane prototip ampli üretildi ve elde edilen ses, transistörlü amplilere kıyasla umut vericiydi.
Fakat Svein Erik Børja mükemmeliyetçi bir insan olarak, bu ampli tasarım yaklaşımının çok daha büyük bir potansiyele sahip olduğunu hissetmeşti. O zamanlar high-end ses tasarımları hakkında pek fazla şey bilmiyorduk. Bu da araştırmamıza tarafsız bir bakış açısı kazandırmıştı ki bunun amplinin başarısına büyük katkıda bulunduğuna inanıyoruz. O zamanki ses tasarımcılarımızı yeni “TIM’siz” ekolü diye adlandırılabilecek ekolün ilkleri olarak görüyoruz.
Bunu izleyen 3 yıl daha fazla araştırma ve tasarımın geliştirilmesiyle geçti. Bu süre boyunca duyduğumuz şeyi pratik tasarım parametrelerine, frekans cevabına, vs. çevirecek yeni bir dil yaratmak zorunda kaldık. Transistörün normal DC karakter özelliklerinden ziyade AC (müzik) niteliklerini daha iyi tanımlayacak yeni bir metamatiksel denklem geliştirdik.
Bu çalışmanın sonucunda ilk 2x 25W ünitemiz olan “The 2 Kanallı Ses Güç Amplisi” ortaya çıktı. Çalışmamız 1976 yılında Amerika’da bu konuda kutsal kitap sayılan The Audio Critic dergisince ürünün test edilip, şunların yazılmasıyla onanmış oldu:
“Ses delileri – çatlayın patlayın! Bu dünyanın en iyi ses veren amplisi.”
Bu ilk zamanlardan bugüne, Electrocompaniet’in tasarımları giderek gelişmiş ve ürün yelpazemiz daha da genişlemiştir. Bugün 50’den fazla ülkede temsilciliklerimiz mevcut ve ürünlerimiz ses endüstrisindeki en iyi ürünlerin arasında görülmektedir.
Bizi o ilk günlerde harekete geçiren vizyonumuza halen sadığız:
Eğer müzik gerçekten önemliyse...
Electrocompaniet