ECI 6, 4 adet analog girişi bulunan güçlü bir entegre amplidir. Yeni ECI 6, 2 x 125 Watt güç sağlar ve başarılı ürünümüz ECI 5 MK II’nin tasarımı örnek alınarak yaratılmıştır. Mevcut tasarımı daha da iyileştirebilmek için ECI-6’ya daha iyi bir güç kaynağı ve sofistike bir pre-ampli modülü ekledik.
Sonuç olarak sizlere, piyasada mevcut olan her türlü hoparlörü kolaylıkla sürebilen, son derece değerli ve dinamik bir ampli sunmaktan gururluyuz. Analoğ kaynaklar ECI-6’nın dengelenmiş girişine (XLR) ve üç adet tek uçlu stereo girişine (RCA) bağlanabilir. Bir dengelenmiş, diğeri tek uçlu olmak üzere iki pre-ampli çıkışı bulunduğundan ECI-6 gelecekte sistem geliştirme taleplerini de karşılamaya hazırdır.
Giriş katı A sınıfı işletimli, sıfır geri bildirimli gömme devrelerden oluşmaktadır. Çıkış katı makul miktarda negatif geribildirim ile işler, iyi bas uzantısı ve kontrolü, detaylı ve açık bir orta menzil ile sıcak ve detaylı tizler arasında titiz bir dengeye oturtulmuştur. Tüm bunlar ECI-6’nın sevdiğiniz müzikleri aynen kaydedildikleri gibi çalabilmesi için yapıldı. ECI-6, ECI 6D ve ECI 6DX’e yükseltilebilir.
Teknik özellikler
Tüm ölçümler 120V / 240V // 50Hz / 60Hz'de yapılır
Ön amplifikatör bölümü
Giriş empedansı (Dengeli giriş) 47Kohm
Maksimum giriş seviyesi 10 Volt RMS
Gürültü tabanı (1Vrms, 20-20 kHz, dengeli) -135 dB
THD + N (1Vrms, 20-20 kHz, dengeli) <% 0,004
Kazanç (Dengeli) 0 dB
Amplifikatör bölümü
Çıkış Empedansı <0,02 Ohm
Frekans yanıtı 1 - 150 kHz
Kanal ayırma> 120 dB
THD (20-20 kHz) <% 0.004
Maksimum tepe akımı> 100A
Sönümleme faktörü 8 ohm yük> 350
Giriş hassasiyeti 120W çıkış 1.3Vrms
Giriş hassasiyeti HT 120W çıkış 1Vrms
Kazanç HT Girişi x36 (31 dB)
Nominal çıkış gücü
8 ohm 2 x 125 W
4 ohm 2 x 200 W
2 ohm 2 x 370 W
Güç tüketimi 110 W
Beklemede 1W (yük veya sinyal yok)
Boyutlar
Genişlik 465 mm / 18,3 inç
Derinlik 405 mm / 16 inç
Yükseklik 128 mm / 5 inç
Ağırlık 20kg / 44 lbs.
1973 yılındaki bir AES konferansında Dr.Matti Otala, kendisinin Transient Intermodulation (TIM) adını verdiği bir distorsiyonu tarifleyen bir belge sunmuştu. Norveçli bir kayıt ve yayın yapımcısı olan ve aynı zamanda da çok meraklı bir odyofil olan Svein Erik Børja da bu konferansta bulunuyordu.
Dr.Otala’nın TIM üzerine verdiği seminer sayesinde Svein Erik ses amplilerinde karşılaştığı işitilebilir kusurlara dair bir açıklamaya kavuşmuştu. Svein Erik Børja AES’ten aldığı belgeleri Electrocompaniet’e getirerek Dr.Otala’nın ve Dr.Jan Lohstroh’un kuramına dayanarak bir ampli üretip üretmeyeceğimizi sordu. Bunun üzerine birkaç tane prototip ampli üretildi ve elde edilen ses, transistörlü amplilere kıyasla umut vericiydi.
Fakat Svein Erik Børja mükemmeliyetçi bir insan olarak, bu ampli tasarım yaklaşımının çok daha büyük bir potansiyele sahip olduğunu hissetmeşti. O zamanlar high-end ses tasarımları hakkında pek fazla şey bilmiyorduk. Bu da araştırmamıza tarafsız bir bakış açısı kazandırmıştı ki bunun amplinin başarısına büyük katkıda bulunduğuna inanıyoruz. O zamanki ses tasarımcılarımızı yeni “TIM’siz” ekolü diye adlandırılabilecek ekolün ilkleri olarak görüyoruz.
Bunu izleyen 3 yıl daha fazla araştırma ve tasarımın geliştirilmesiyle geçti. Bu süre boyunca duyduğumuz şeyi pratik tasarım parametrelerine, frekans cevabına, vs. çevirecek yeni bir dil yaratmak zorunda kaldık. Transistörün normal DC karakter özelliklerinden ziyade AC (müzik) niteliklerini daha iyi tanımlayacak yeni bir metamatiksel denklem geliştirdik.
Bu çalışmanın sonucunda ilk 2x 25W ünitemiz olan “The 2 Kanallı Ses Güç Amplisi” ortaya çıktı. Çalışmamız 1976 yılında Amerika’da bu konuda kutsal kitap sayılan The Audio Critic dergisince ürünün test edilip, şunların yazılmasıyla onanmış oldu:
“Ses delileri – çatlayın patlayın! Bu dünyanın en iyi ses veren amplisi.”
Bu ilk zamanlardan bugüne, Electrocompaniet’in tasarımları giderek gelişmiş ve ürün yelpazemiz daha da genişlemiştir. Bugün 50’den fazla ülkede temsilciliklerimiz mevcut ve ürünlerimiz ses endüstrisindeki en iyi ürünlerin arasında görülmektedir.
Bizi o ilk günlerde harekete geçiren vizyonumuza halen sadığız: