WhatsApp Destek Hattı
Pioneer HPM 100 ( 200W ) Genişlet
Pioneer HPM 100 ( 200W )
  • Pioneer HPM 100 ( 200W )
  • Pioneer HPM 100 ( 200W )
  • Pioneer HPM 100 ( 200W )
  • Pioneer HPM 100 ( 200W )
  • Pioneer HPM 100 NOS
  • Pioneer HPM 100B
  • Pioneer HPM 100 ( 200W )
  • Pioneer HPM 100 ( 200W )
  • Pioneer HPM 100C
  • Pioneer HPM 100 ( 200W )
  • Pioneer HPM 100 200W
  • Pioneer HPM 100 ( 200W )
  • Pioneer HPM 100 ( 200W )
  • Pioneer HPM 100 ( 200W )

Pioneer HPM 100 ( 200W )

PioneerPioneer

CA4495

Kullanılmış

Pioneer HPM 100 ( 200W ) ( HPM100B )

HPM-100

Pioneer HPM-100, Bart Locanthi ve en yetenekli eski JBL mühendislerinden bazılarından oluşan ekibi tarafından tasarlanan, 1976'dan 1979'a kadar Japonya'da Pioneer Electronics Corporation için üretilen, yüksek doğruluklu, 4 yönlü, 4 hoparlörlü bir Bass-Reflex hoparlör sistemidir. Bugün binlerce dolara çalışan hoparlörleri bile aşan üstün sonik performansı ve akustik doğruluğu ile bilinir. Bu hoparlörlerin çoğu, hoparlörün dayanıklılık, güvenilirlik ve uzun ömürlülük için tasarlanması nedeniyle tüm orijinal parçalarıyla birlikte tam bir çalışma düzeninde hala mevcuttur.

Tarih

Bart Locanthi, 1960 yılında JBL'de Mühendislikten Sorumlu Başkan Yardımcısı oldu. Zamanında dünyanın en popüler hoparlörü olan JBL L-100 Century'nin üretilmesi onun görev süresi boyuncaydı. Bununla birlikte, JBL satın alındı ve Locanthi, 1970'te ayrılmasına neden olan yeni yöne katılmadı.

1975 yılında Pioneer North America onu Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak işe aldı. Pioneer, Locanthi ve ekibine birkaç yıl önce tasarladıkları JBL L-100 Century'yi geliştirmeleri için büyük bir bütçe verdi. O zaman uzmanlığını ve deneyimini, Pioneer HPM-100 adına en küçük ayrıntısına kadar tasarlamak için kullandı. İsmin kendisi, JBL selefi ile çarpıcı bir benzerlik taşıyor; HPM-100 "geliştirilmiş" bir JBL L-100 Century olacak şekilde tasarlandığı için bu bir tesadüf değildi.

Pioneer, SX-950'den SX-1980 serisi alıcılara kadar olan cihazları bu hoparlörlerin bir setine uyacak şekilde tasarladı. Bu alıcılardan biriyle, özellikle SX-1980 ile eşleştirildiğinde (Tercihen “B” versiyonu), HPM-100 sadece düşük ses seviyelerinde mükemmel ses üretimi ile değil, aynı zamanda neredeyse hiç fark edilir bozulma veya çıkış ses kalitesinde değişiklik olmadan daha yüksek ses seviyelerinde üstün performansı ile de bilinir. Bunu mümkün kılan Locanthi'nin vizyonu ve dehasıydı. Birçoğu, tüm zamanların en iyi hoparlörlerinden birini geliştirme çabalarında başarılı olduğunu iddia edecektir.

Özellik

HPM, daha önce sadece teori olan bir dereceye kadar elektrik enerjisini sese dönüştürmek için kullanılan bir tasarım olan yeni geliştirilen yüksek polimer moleküler film süpertweeter'ına atıfta bulunarak "Yüksek Polimer Moleküler" anlamına gelir. En iyi özelliklerinin bozulmasını önlemek için elastik malzemelerle sönümlenir ve aşırı harmonik bozulmayı ortadan kaldırır.

Sesi hoparlörün ön tarafına 180 derece yansıtmak için film (ve ızgara) yarı silindirik olarak şekillendirilmiş plastik bir kutuya yerleştirilmiştir. HPM süper tweeter tasarımında kubbe, mıknatıs, ses bobinleri veya herhangi bir hareketli parça yoktur. Bu sürücünün frekans tepkisi, insan kulağının kapasitesini aşan 25 kHz'e kadar değişir.

pioneer_hpm_100_200w_1100b (25).jpg

Bugün bile, çoğu hoparlör sürücüsü kağıt koniler ve köpük çevreler kullanılarak üretilmektedir. HPM-100 hoparlörlerin sahip olduğu bir diğer devrim niteliğindeki özellik, karbon fiber karışımlı tweeter'lar, orta menzilliler ve woofer'lardı; hepsi yağlanmış bez çevreleriyle. Benzersiz bir mukavemet/ağırlık oranına sahip olan ve askeri uçakların yapımında kullanılan bir teknoloji olan karbon fiber, daha hafif, daha sert, kağıt ve köpük gibi zamanla çürümeyen bir teknolojidir.

Karbon fiberin ağırlığı, kumaş çevrelerle birleştiğinde, sürücülerin daha kolay hareket etmesini ve titreşmesini sağlayarak sesi çok daha net bir şekilde çoğaltır. Çoğu hoparlörün içerdiği her zamanki ucuz, damgalı çelik sepetlerle karşılaştırıldığında, üç sürücü ayrıca rezonansı ve istenmeyen çıngırak ve gürültüyü ortadan kaldırmayı amaçlayan katı alüminyum döküm çerçevelere sahipti. Bu özellikler sürücülerin dayanıklılığına, güvenilirliğine ve uzun ömürlülüğüne katkıda bulunmuştur.

Tweeter

Tweeter'daki ses bobini, ses bobini tertibatı ve koni, tüm titreşimli konfigürasyonun sertliğini arttırmaya yardımcı olmak, geçici özellikleri önemli ölçüde iyileştirmek ve temiz, düşük bozulma performansına yardımcı olmak için akustik olarak uyumlu bir epoksi reçine ile bağlanır. Tweeter'ın çapı 1-3/4 inçtir.

Orta bant

Orta sınıf sürücünün boyutu, tüm hoparlörün yön özelliklerine uyacak şekilde 4 inç çapında tam olarak hesaplandı. Çapı küçük olmasına rağmen, hafif bir koni ve kenarlı ses bobini ile daha büyük bir mıknatısa sahiptir. Çapın değil, kalitenin daha önemli olduğunu gösterir.

Woofer

Woofer'ın karbon fiber konisi, frekans aralığını genişletmek ve tepkiyi yumuşatmak için özel bir rezonans sönümleme bileşiği ile kaplanmıştır. Bu nedenle, düşük frekanslı dürtülere daha doğru tepki verebilir. Woofer, orta aralıktaki üçüncü harmonikleri en aza indirmek için 12 inç çapa ve saf bakır halkalı 6-1/8 inç mıknatısa sahiptir. Bu özellikler, gözle görülür bozulmayı ortadan kaldırmak için tasarlanmıştır.

Crossover

Crossover, müzik tonlarının ayrılmasını önlemek ve akustik enerjinin tüm frekans aralığı boyunca birleşik dağılımını sağlamak için sürücü geçiş seviyesindeki frekansların üst üste binmesi için tasarlanmıştır. Faz özelliklerini bozabilecek karmaşık çapraz ağ tasarımından kaçınmak için 6dB / okt'lik çapraz geçiş eğimlerine sahiptir.

Geçitler, hoparlörlerin sağ üst ön köşesinde iki potansiyometreye sahiptir ve kullanıcının hem tweeter hem de orta sınıf sürücülerin sesini kontrol etmesini sağlar, en düşük olanı -3'tür; 0 karakteristik çıktı olmak; ve +2 tweeter'da en yüksek, +3 ise orta aralıkta en yüksek seviyededir.

Kabin

Muhafaza, portlu 1-1/4 inç bölme tahtası ve 1-3/16 inç sunta kenarları, arka ve üst / alt kısımları kullanılarak son derece yoğun yonga levhadan oluşur. Muhafaza ayrıca iç mekana zımbalanmış fiberglas yalıtıma sahiptir ve minimum ses basıncının kabinin kendisi tarafından emilmesini sağlar. Kabinin dışı kalın, ince taneli, mobilya sınıfı ceviz kaplama ile tamamlanmıştır ve çıkarılabilir siyah kumaş ızgaraya sahiptir.

HPM-100, 58 pound, 14 ons, 26.7 Kg ağırlığındadır. Bu kasıtlıydı, çünkü kabinin ağırlığı hoparlörün ürettiği zengin sese katkıda bulunuyordu. Her ne kadar bir kitaplık hoparlörü olarak kabul edilse de, muazzam boyutu ve ağırlığı nedeniyle standı olan zeminde duran bir hoparlör olması gerektiği açıktır.

 

Alternatif HPM sürümleri

Hoparlörün içini perakende mağazalarındaki müşterilere göstermek için şeffaf Pleksiglas muhafazalara (fiberglas muhafazalı masif ahşaba karşı) sahip ekran modelleri üretildi. İlginç görünmelerine rağmen, ahşap muhafazaya kıyasla daha ince, daha düşük kaliteli bir ses çıkışına sahiptirler.

Farklı geçitlere sahip iki versiyon daha vardı. Orijinal "A" geçitleri maksimum 100 watt'a kadar kabul edildi ve 50 watt olarak derecelendirildi. Bununla birlikte, daha sonra 1977'den itibaren üretilen "B" ve "C" modelleri, maksimum 200 watt'ı kabul etti ve 100 watt'ta derecelendirildi. "B" ve "C" geçitleriyle üretilen HPM-100'ler ayrıca hava deliğinin etrafında bir vurgu halkası içeriyordu.

HPM-100'ün varyasyonları daha ucuz alternatifler olarak piyasaya sürüldü. HPM-60, woofer'ı 12 inçten 10 inç'e düşüren daha küçük bir hoparlördü. HPM-40, 10 inçlik bir woofer'a sahiptir ve orta sınıf sürücüyü ortadan kaldırmıştır. HPM-40 ayrıca gerçek ceviz kaplama yerine kaplamayı taklit eden daha ucuz bir vinil kaplamaya sahiptir.

HPM-150'nin HPM-100 üzerinde bir gelişme olması amaçlanmıştır. HPM-100 ile aynı orta sınıf ve tweeter sürücülerini içeriyordu. Supertweeter tasarımı değiştirildi, kabinin üstüne monte edildi ve 180 yerine 360 derece yansıtıldı. Woofer'ın çapı 15 inç'e çıkarıldı, ancak zamanla çürüyen köpük çevreleri vardı. Surround çürüklüğü çok fazla bir sorun olmasa da (sürücüler düşük bir maliyetle yeniden köpürtülebildiğinden), yeniden köpürtülmüş sürücüler orijinal çevrelere kıyasla ses kalitesinde azalır ve HPM-100'ün karbon fiber konilerle çevrili yağlanmış kumaşına kıyasla mühendislik açısından bir fiyasko olarak gösterilir. Kabin kalitesindeki bir fark, HPM-40'larda olduğu gibi, kaplama yerine vinilin kaplama olarak kullanılmasıydı.

pioneer_hpm_100_200w_1100b (23).jpg

HPM-900, HPM-700 ile birlikte birkaç yıl sonra piyasaya sürüldü. HPM-700, HPM-60 ile karşılaştırılabilirdi: 10 inç woofer'a sahip daha küçük bir HPM-900. HPM-900 ve HPM-700'deki tweeter ve orta sınıf sürücüler, konileri korumak için ayrı ayrı metal ızgaralar içeriyordu. Bu iki hoparlör, HPM-100'ün 180 derecelik projeksiyonuyla daha yakından eşleşen başka bir yeni süpertweeter tasarımına sahipti.

Woofer'lar, daha ucuz ve daha sert bir kompozit malzeme olan grafit modülü ile inşa edildi ve HPM-150 gibi, zamanla çürüyen köpük çevrelere sahipti. Ayrıca HPM-40 ve HPM-150 gibi, kabin kaplama yerine vinil ile kaplandı.

 

Bazıları HPM-150 ve HPM-900'ün HPM-100'deki gelişmeler olduğuna inansa da, aynı fikirde olmayan çoğunluk ise HPM-150 ve HPM-900'ün düşük mühendisliğini Pioneer'ın HPM-100'ü "ucuzlaştırma" yolu olarak gösteriyor.

Seride HPM 30, 50, 70, 110, 200, 300, 500, 1100 ve 1500 dahil olmak üzere başka modellerde üretildi. Sonuç olarak hiçbir HPM modeli 100 (tercihen “B” versiyonu) kadar başarılı olmadı. 1981 yılına gelindiğinde, Pioneer HPM serisini durdurdu.

Zamanın akışı ve teknolojinin hızlı ilerleyişi karşısında o yıllara ait HPM ve benzer hoparlörlerin günümüz hoparlörleri ile boy ölçüşebilmesi ne yazık ki olanaksızdır. Tanım olarak gerçekçi ses sahnesi yerleşimi ve derinliğindeki zayıflık, frekansların sertliği, sesindeki yoğun kolerasyon, çalışma yavaşlığı vb. sebepler, HPM ve benzeri hoparlörleri günümüz Audiophile standartlarının  tamamen dışında tutar.

Küçük bir örnek vermek gerekirse; firmanın kullandığı sürücülere ait verdiği yapısal ve teknik detaylar o yıllar için zamanın ilerisinde görünmesine rağmen, günümüzün seramik, elmas vb. sürücülerinin yanında ne yazık ki güncel hoparlör teknolojisinin çok gerisinde kalmaktadır.

Teknik özellikler

HPM-100 "A" (Standart)

Sürekli güç: 50W

Maksimum Giriş Gücü: 100W

HPM-100 "B"   1977'den itibaren.

Sürekli güç: 100W

Maksimum Giriş Gücü: 200W 

Pioneer HPM-100B o zamanlar "A” zayıf" versiyondan % 25-30 daha pahalıydı. 

Sistem: 4 hoparlörlü, 4 yollu sistem

Woofer: 12 inç (30 cm) karbon fiber karışımlı koni tipi

Orta menzil: 4 inç (10 cm) koni tipi

Tweeter: 1-3/4 inç (4,5 cm) koni tipi

Supertweeter: Yüksek Polimer Moleküler Film

Nominal Empedans: 8Ω

Frekans Aralığı: 30Hz - 25kHz ( Yapılan testlerde A ve B versiyonları arasında farklılıklar tespit edilmiştir )

Hassasiyet: 92,5 dB/W/m

Maksimum Giriş Gücü: 100 watt (“A” standart versiyon), 200 Watt (“ B” , yükseltilmiş versiyon)

Geçiş Frekansı: 3000 Hz (Düşük-Orta), 4000 Hz (Orta-Yüksek), 12000 Hz (Yüksek-Süper Yüksek)

Boyutlar: 390(G) x 670(Y) x 393(D) mm

Ağırlık: 26,7 kg

 

Derece 
2023-07-02

......

Tüplü tv...!!! Beyler QLED çıktı:))))

    Derece 
    2023-07-01

    Katılıyorum

    Eski bir kullanıcıyım, zamanında iyiydi, rock metal dinliyorsanız kötü sayılmaz, bolca bas-tiz, vokal falan neredeyse yok.

      Derece 
      2023-06-30

      ?

      Arkadaşlar size tavsiyem, hoparlörü mutlaka aynı sınıf yeni nesil bir hoparlör ile karşılaştırıp yorumlayın. O zaman bu hoparlörlerin ne kadar çalabildiğini görebilirsiniz. 40 yıllık hoparlörü bu kadar şişirmeyin.

        Derece 
        2023-06-25

        Tebrikler

        Bu kadar zamandır bu ülkede HiFi hobisi içindeyim, HPM100’ü şüphesiz herkes bilmiştir, duymuştur. Sizin gibi bir firma tarafından bu kondisyonda ve B olanını hazırlamanızı, görmeyi beklerdim zaten. Tebrikler

          Değerlendirmenizi yazın! !

          Bir değerlendirme yazın

          Pioneer HPM 100 ( 200W )

          Pioneer HPM 100 ( 200W )